F�rfattare |
Meddelande |
Håkan Liljeqvist Väldigt aktiv medlem
Inl�gg: 151 Ort: Jönköping Medlem sedan: 09 februari 2007
|
Postat: 2007-12-04 15:31 Rubrik: 99% av alla användare klickar i stort sett aldrig på banners |
|
|
Baners verkar alltså inte vara så effektiva. Något som jag också erfarit. Som jag skriver på min blogg:
Citat: | Vägen att gå som annonsör eller affiliate är alltså kontextuell annonsering. Med kontextuell annonsering menas betalda länkar som visas i söktjänsters träfflistor och sådana som visas på vanliga webbsidor och skall vara relaterade till innehållet. |
Håller ni med? Vilka är era erfarenheter?
Mvh / Håkan |
|
|
|
|
MrWize Väldigt aktiv medlem
Inl�gg: 93 Ort: Västerås Medlem sedan: 30 juli 2007
|
Postat: 2007-12-04 21:27 Rubrik: |
|
|
Håller inte med ...
Nu håller jag på att implementera OpenAds på mina siter som för klickstatistik, har "channels", zoner etc. På de ställen jag implementerat OpenAds så klickar ca 8 % av besökarna, om man räknar att 1 click = 1 ub
/Patrik |
|
|
|
|
anton Väldigt aktiv medlem
Inl�gg: 112 Ort: Linköping Medlem sedan: 09 februari 2007
|
Postat: 2007-12-06 22:10 Rubrik: |
|
|
Vem har sagt att affiliate är förknippat med banners? Banners kan fungera ibland. Kolla in t.ex. söka-jobb.se, där funkar min banner bra.
Fast det är svårt att få banners att fungera bra. Textlänkar och "Bästa pris just nu"-prisjaktboxar är det som fungerar bäst enligt mina erfarenheter.
Visst är kontextuella annonser framtiden, helt klart. Adsense är sjukligt enkelt och bra. Problemet idag, som jag ser det, är att det inte finns några konkurrenter på den svenska marknaden. Yahoo vart är ni!
I takt med att sajterna får reda på mer om besökarna (för att man fyller i användardata á la Facebook eller för att man söker på hitta.se och sedan går till aftonbladet.se) kommer dock de kontextuella programmen som används idag bli mycket smartare. Mycket smartare. |
|
|
|
|
|
|