F�rfattare |
Meddelande |
Håkan Liljeqvist Väldigt aktiv medlem
Inl�gg: 151 Ort: Jönköping Medlem sedan: 09 februari 2007
|
Postat: 2008-06-17 8:38 Rubrik: Tidpunkt för promotion - en viktig faktor |
|
|
Läser idag att TradeDoubler har tagit fram intressant statistik för hur en typisk dag och vecka på internet ser ut enligt deras system.
De hävdar att aktiviteten är som störst under lunchtid mellan kl 11 - 13 på vardagar. Vidare skriver de:
Citat: | Vi ser också att aktiviteten under en genomsnittlig vecka är som högst på onsdagen, därefter minskar aktiviteten för varje dag i följande ordning; måndag, tisdag, torsdag, söndag, fredag och som minst aktiva är vi på lördagen.
Detta kan vara riktigt bra statistik att känna till när ni vill gå ut med nya erbjudanden eller e-mailutskick till era besökare. |
Stämmer detta med era erfarenheter? Vad kan man lära av detta? |
|
|
|
|
andan490 Aktiv medlem
Inl�gg: 20
Medlem sedan: 14 mars 2007
|
Postat: 2008-06-19 19:45 Rubrik: |
|
|
Måste nog säga att det stämmer med den uppfattning jag har när det gäller statistik för Adsense. Lördagar tycker jag alltid går sämst och därefter kommer fredagar. Söndagar och torsdagar ligger sedan ganska lika. Övriga dagar tycker jag brukar kunna variera i rangordningen, men eventuellt att måndagarna går allra bäst. |
|
|
|
|
anton Väldigt aktiv medlem
Inl�gg: 112 Ort: Linköping Medlem sedan: 09 februari 2007
|
Postat: 2008-06-21 15:26 Rubrik: |
|
|
Ja, generellt tycker jag måndag och tisdag går bäst. Det här är även en gammal regel i pr-sammanhang: tisdagar är alltid bäst att skicka ut pressmeddelanden på.
Söndagkvällar brukar gå jäkligt bra men överlag så är det väldigt beroende på nisch. |
|
|
|
|
|
|